בחירת קרן השתלמות

עולם שוק ההון הוא עולם עשיר ומלא במכשירים, מונחים, חוקיות ואין סוף הסתעפויות שונות. מרבית האנשים אינם מחזיקים בידע פיננסי, מה שהופך את שוק ההון מבחינתם לעולם אפוף מסתורין ואף מרתיע. יחד עם זאת, כדאי לדעת ששוק ההון הוא מקום שכך או אחרת הידיים של כולנו טמונות בו, לכן עדיף להכיר את התחום מהלמנע ממנו. למען האמת, העניין לא מאד מורכב ובזכות נגישות הידע שקיימת בעידן שלנו, זה בר הישג עבור כל אחד ואחת.

שוק ההון הוא הזירה שבה מתנהלים כל הכספים שלנו, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין. קרנות הפנסיה שלנו, שהם בגדר חובה חוקית במדינת ישראל, הכסף שאמור לשמש אותנו בעת זמן הפרישה, גם הוא מנוהל בשוק ההון.

אחד הדברים החשובים שכדאי להבין לגבי שוק ההון הוא שהוא מכיל בתוכו שני סוגים של מכשירים מרכזיים. מכשירים למטרות חסכון ומכשירים למטרות רווח.

למה לא לחסוך בפק"מ של הבנק?

בעוד שהבנק יעניק לכם אחוז אחד של תשואה בלבד, במקרה הטוב, בגין הכסף שאותו אתם חוסכים בפקדונות השונים, במכשירים השונים שקיימים בשוק תוכלו להנות מתשואה גבוה מזו באופן משמעותי. בנוסף, פקדונות הבנק הם די גמישים, כך שלמעשה בכל רגע נתון תוכלו לשבור את הפקדון ולעשות שימוש בכסף. מכשיר כמו קרן השתלמות לא ישבר לפני סוף המועד שלו, שזה תקופה מינימלית בת שש שנים. דבר שיבטיח את השארות הכסף. בנוסף, מכשיר כמו קרן השתלות למשל מעניק לכם הטבות מס משמעותיות שגם הן מהוות חסכון מהותי של כסף.

איך עוד ניתן להרוויח

כאשר מדובר על מכשירי חסכון, הרווח הוא עניין שולי והמטרה היא צבירה של הכסף. לעומת זאת, ישנם מכשירים שהייעוד שלהם הוא לייצר תשואה ניכרת באופן שיגדיל את כמות הכסף אשר עומד לרשותכם. אחד מהכלים הללו אלה הן קרנות נאמנות. קרנות נאמנות אלה הם מוצרים פיננסיים שתפקידם לייצר רווחים משותפים וחלוקתם בין המשקיעים כולם. קרנות נאמנות מנוהלות על ידי מנהל הקרן על בסיס הסכם נאמנות שנקבע מראש ונותר בדרך כלל קבוע. קרנות נאמנות משקיעות באגרות חוב ומעניקות הזדמנות לצבירות רווחים משמעותיים על הכסף.

כאשר מדובר על השקעות למטרת צבירת רווחים חשוב מאד לבחון מה רמת הסיכון שאתם נחשפים אליו במסגרת ההשקעה. מטבע הדברים, ככל שהסיכון גבוה יותר הסיכוי לרווח גבוה גם הוא, אלא שמה שמניע את המשקיע הוא לא הרצון לרווח אלא הפחד מסיכון. זאת הסיבה שבגללה את המכשיר יש לבחור בהתאם לרמת שנאת הסיכון שלכם. בכדי להתאים בצורה המושלמת את אפיק ההשקעה, כך גם נכון הדבר לגבי בחירת קרנות נאמנות, מוטב לעשות זאת בסיועו של מנהל השקעות שיוכל לכוון אתכם באופן מקצועי, לאחר שאפיין אתכם ואת הצרכים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה